Nog maar

11% vanaf €109 & 14% vanaf €159 & 17% vanaf €229 extra korting op bijna alles

Black Friday: tot 70% korting

Algemene voorwaarden 

Uw provider en contractpartner

Lampenwelt GmbH

Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Duitsland

 

Naamloze vennootschap met statutaire zetel in Fulda

AG Fulda, HRB 8845

 

Managing Directors: Vanessa Stützle, Aleš Drábek, Ansgar Weber

BTW-ID-nummer volgens § 27a Wet op de belasting over de toegevoegde waarde: DE 815559897

WEEE-Reg.-Nr. DE 63952051

 

Verantwoordelijk voor de inhoud volgens §§ 5 TMG, 18 Abs. 2 MStV:

Vanessa Stützle, Aleš Drábek, Ansgar Weber

 

Je kunt contact opnemen met onze klantenservice voor vragen, klachten en claims: 

Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 18:00

 

Onze contactmogelijkheden: https://www.lampen24.nl/service/contacteer-ons 

Lampen24.nl

De wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht bij verkoop op afstand voor consumenten is te vinden in sectie 6 van de Algemene Voorwaarden.

 

Voor de opslag van deze documenten en de mogelijkheid om de contracttekst (aanbiedingstekst) te bekijken, verwijzen we naar sectie 2 van de Algemene Voorwaarden.

 

Ook in juridische zaken zoeken we naar klantgerichte oplossingen. Je kunt ons gewoon bellen. Natuurlijk blijven uw rechten ook zonder ons te bellen onaangetast. De wetgeving verplicht met name online-aanbieders tot het verstrekken van talrijke toelichtingen op het contract en de toepasselijke voorwaarden. We hebben deze informatie en onze andere leveringsvoorwaarden hieronder voor u samengevat.

 

Overzicht van de algemene voorwaarden

(met juridische informatie)

 

  1. Geldigheid
  2. Opslagmogelijkheid en toegang tot contracttekst
  3. Contractuele partners, taal en sluiting van het contract
  4. Prijzen, verzendkosten, kortingen, bestelkortingen
  5. Betaling, levering
  6. Recht op annulering
  7. 50 dagen gratis retourneren (vrijwillig retourrecht)
  8. Eigendomsvoorbehoud
  9. Garantie en klachtenmanagement
  10. Verklaring gegevensbescherming
  11. Geschillenbeslechting voor consumenten
  12. Toepasselijk recht, bevoegde rechtbank
  13. Scheidbaarheid

 

1. geldigheid

 

1.1 Wij leveren uitsluitend in overeenstemming met de volgende Algemene Voorwaarden, die de basis vormen voor alle overeenkomsten die met ons worden gesloten op basis van de aanbiedingen op onze internetwinkelpagina. Algemene voorwaarden van de klant die strijdig zijn met of afwijken van de volgende bepalingen zijn niet van toepassing. De volgende voorwaarden gelden ook uitsluitend wanneer wij de levering en servi ce zonder voorbehoud uitvoeren in de wetenschap dat de voorwaarden van de klant in strijd zijn met of afwijken van de volgende voorwaarden.

 

1.2 Voor zover in deze voorwaarden wordt gesproken over consumenten, zijn dit natuurlijke personen voor wie het doel van de bestelling niet kan worden toegeschreven aan een commerciële, zelfstandige of freelance activiteit. Ondernemers (commerciële klanten) zijn natuurlijke personen of rechtspersonen of vennootschappen met rechtsbevoegdheid die bestellingen plaatsen voor commerciële, zelfstandige of freelance doeleinden. Klanten in de zin van deze voorwaarden zijn zowel consumenten als ondernemers.

 

1.3 Om als ondernemer een bestelling te plaatsen in het kader van grensoverschrijdende leveringen, is het noodzakelijk om een geldig btw-nummer op te geven bij het plaatsen van de bestelling of in de klantenaccount. Door een geldig btw-nummer in te voeren in het daarvoor bestemde veld, bevestigt de klant dat hij de bestelling plaatst als ondernemer in het kader van zijn bedrijf. Als de klant geen btw-nummer invoert, een buitenlands btw-nummer invoert of een ongeldig btw-nummer invoert, bevestigt hij dat hij de bestelling niet als ondernemer of niet in het kader van zijn bedrijf plaatst. In dit geval wordt de klant behandeld als consument. Een latere wijziging of aanpassing is niet mogelijk.

 

1.4 Indien werkdagen als termijnen zijn aangegeven, zijn dit alle weekdagen met uitzondering van zaterdagen, zondagen en feestdagen op onze maatschappelijke zetel.

 

 

2. opslagmogelijkheid en toegang tot contracttekst

 

2.1 Wij bewaren deze Algemene Voorwaarden en de overige contractuele bepalingen samen met de gegevens van uw bestelling, zodat u deze tijdens het bestelproces kunt oproepen. U kunt deze informatie daar eenvoudig archiveren door ofwel de Algemene Voorwaarden te downloaden en de in het bestelproces samengevatte gegevens met behulp van de functies van uw browser in de internetwinkel op te slaan, of u kunt wachten op de automatische bestelbevestiging, die wij u na het afronden van uw bestelling ook per e-mail naar het door u opgegeven adres sturen. Deze orderbevestiging bevat de contractuele bepalingen met de gegevens van uw bestelling en deze Algemene Voorwaarden en kan eenvoudig worden afgedrukt of opgeslagen met uw e-mailprogramma.

 

2.2 De tekst van het contract wordt door ons opgeslagen, maar is om veiligheidsredenen niet direct voor u toegankelijk. Wij bieden elke klant een met een wachtwoord beveiligde directe toegang ("Mijn Account"). Hier kunt u uw gegevens beheren en bestelgegevens bekijken nadat u zich hiervoor hebt geregistreerd. De klant verplicht zich om de persoonlijke toegangsgegevens vertrouwelijk te behandelen en niet toegankelijk te maken voor onbevoegde derden. De actuele versie van de AVG is te vinden op onze website.

 

 

3. Contractuele partner, taal en sluiting van het contract

 

3.1 Uw contractpartner is Lampenwelt GmbH. Contracten in onze internetwinkel kunnen momenteel alleen in het Nederlands worden afgesloten. Onze reclameaanbiedingen zijn niet-bindend zolang ze niet de inhoud van een contractuele overeenkomst worden.

 

3.2 Voordat u uw bestelling verzendt, hebt u de mogelijkheid om de door u ingevoerde gegevens te controleren en te corrigeren. Met het verzenden van uw bestelling legt u een bindende contractuele verklaring af. De ontvangstbevestiging van de bestelling volgt onmiddellijk na de technisch correcte ontvangst van uw bestelling.

 

3.3 Een bindend contract komt onmiddellijk na uw bestelling tot stand als u een overeenkomstige uitnodiging accepteert en uw bestelling afrondt met betaling via een van de online betaaldiensten die wij u aanbieden door de betalingsinstructie te bevestigen. Onze online betaaldiensten zijn iDeal, Vooruitbetaling, PayPal, creditcardbetaling met Adyen N.V., Apple Pay en kopen op rekening met Ratepay GmbH.

 

3.4 Als u een andere betalingsoptie voor uw bestelling hebt gekozen, komt een bindende overeenkomst pas tot stand na ontvangst van een voorafgaande e-mailbericht van ons over de verzending van de goederen of een andere uitdrukkelijke verklaring van aanvaarding.

 

3.5 De e-mail met het betalingsverzoek of de verzendbevestiging ontvang je doorgaans nog dezelfde dag na ontvangst van je bestelling. Mocht het langer duren: je bent maximaal 3 werkdagen aan je bestelling gebonden en kunt je bestelling uiteraard geheel of gedeeltelijk annuleren voordat wij deze hebben geaccepteerd.

 

3.6 Een telefonische bestelling wordt door ons tijdens het telefoongesprek bindend aangenomen. U ontvangt dan de informatie over het sluiten van het contract en de Algemene Voorwaarden nogmaals op het door u opgegeven e-mailadres of samen met de goederen.

 

 

4. prijzen, verzendkosten, bestelkortingen

 

Voor bestellingen in onze internetshop gelden de prijzen die ten tijde van de bestelling in de aanbieding worden vermeld. Onze prijzen zijn inclusief de toepasselijke wettelijke btw. 

Naast de genoemde prijzen berekenen we een vast tarief van €4,95 per bestelling voor bezorging binnen Nederland voor bestellingen tot €50. Als je bestelling een zogenaamd volumineus artikel bevat, geldt een toeslag van €39,90. Je kunt zien of je artikel een volumineus artikel is op de productdetailpagina en/of in de verzendinformatie voor dit specifieke artikel. Meer informatie over de verzendkosten vind je in de winkel. Je kunt hier een lijst vinden.

 

 

5. betaling, levering

 

5.1 Wij bieden de volgende betalingsmogelijkheden, waarbij wij ons het recht voorbehouden om te verwijzen naar onze andere betalingsmethoden in plaats van de betalingsmethode aankoop op rekening, afhankelijk van het resultaat van een kredietcontrole voor een contractacceptatie. Er bestaat geen recht op betaling op rekening. Je kunt in principe kiezen tussen

  • iDeal - Om het factuurbedrag te kunnen betalen via de betaaldienstverlener Currence iDEAL B.V., Beethovenstraat 300, 1077 WZ Amsterdam, Nederland ("iDeal"), dient u te beschikken over een bankrekening bij een Nederlandse kredietinstelling die is geactiveerd voor internetbankieren, zich dienovereenkomstig te identificeren en de betaalopdracht te bevestigen. Uw rekening wordt onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling gedebiteerd. U ontvangt verdere instructies tijdens het bestelproces.
  • Vooruitbetaling - Met de vooruitbetalingsmethode betaal je een voorschot. De goederen worden veertien dagen voor u gereserveerd. Je maakt het factuurbedrag vooraf over op onze rekening. Je ontvangt de overschrijvingsgegevens na het plaatsen van je bestelling. Als er binnen de veertien dagen geen betaling is gedaan, vervalt de reservering van de goederen en wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
  • Credit card betaling via Adyen N.V. (VISA, MasterCard of American Express, Maestro debetkaart) - U voert uw creditcardnummer, geldigheid en verificatienummer in. Deze gegevens worden niet door ons opgeslagen, maar rechtstreeks doorgegeven aan Adyen N.V. met behulp van beveiligde 128-bit SSL-encryptie. Uw creditcard moet door uw kaartuitgevende bank zijn geregistreerd voor de verificatieprocedure Verified by VISA en MasterCard SecureCode. Authenticatie door middel van een persoonlijke beveiligingscode vindt veilig plaats tussen u en uw bank. Wanneer de bestelling is ontvangen, wordt het bedrag gereserveerd op je creditcard. Je creditcard wordt direct na verzending van de bestelling gedebiteerd. Deze eenvoudige en snelle vorm van betaling is volledig gratis voor jou. Debetkaart / EC-kaart: Na het invoeren van je gegevens wordt het factuurbedrag van je rekening afgeschreven. Net als creditcardbetaling is ook deze betaalmethode gratis voor jou.
  • Aankoop op rekening of automatische incasso (met kredietbeoordeling) - Om u koop op rekening en automatische incasso aan te kunnen bieden, werken wij samen met Ratepay GmbH, Ritterstraße 12-14, 10969 Berlijn (hierna "Ratepay"). Als er een effectieve koopovereenkomst tussen jou en ons wordt gesloten bij het gebruik van "kopen op rekening" of "automatische incasso", dragen wij onze betalingsvordering over aan Ratepay. Als onderdeel van het bestelproces geven we je gegevens door aan Ratepay ten behoeve van identiteits- en kredietcontroles en contractverwerking. Alle details zijn te vinden in de aanvullende voorwaarden voor Ratepay-betaalmethoden en de informatie over gegevensbescherming van Ratepay GmbH, die deel uitmaken van deze Algemene Voorwaarden.
  • PayPal/PayPal Express - Je betaalt het factuurbedrag via de onlineprovider PayPal. Je moet daar geregistreerd zijn of je eerst registreren (behalve bij gastbestellingen via PayPal), je met je toegangsgegevens legitimeren en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. Bij PayPal Express worden de adresgegevens die zijn opgeslagen op je PayPal-rekening ook aan ons doorgegeven. Je bevestigt de betaling door de bestelling in onze online shop te verzenden. Tijdens het bestelproces ontvang je verdere instructies over hoe je toegang krijgt tot de pagina van de betalingsprovider.
  • Apple Pay - Je betaalt direct via je Apple account. Na het indienen van je bestelling word je doorgestuurd naar Apple, waar je de betaling van het orderbedrag kunt autoriseren. Zodra wij op de hoogte zijn gesteld van je autorisatie, wordt je bestelling verzonden, afhankelijk van de levertijd die voor het artikel is aangegeven. Afhankelijk van de betaalmethode die bij Apple Pay is opgeslagen, wordt het daadwerkelijke factuurbedrag na aftrek van eventuele kortingen, cadeaubonnen, etc. direct na autorisatie of na verzending afgeschreven.

5.2 De goederen worden in heel Nederland geleverd door een transportbedrijf. Zendingen naar postbussen of postpakhuiszendingen zijn niet mogelijk. Tenzij anders overeengekomen, vindt de levering plaats op het door de klant opgegeven afleveradres. Er bestaat ook de mogelijkheid van levering aan een GLS afhaalpunten, indien van toepassing, haar partners. Je ontvangt bericht van ons wanneer de goederen ons pand hebben verlaten. Als de levering niet lukt, ontvang je bericht van de vervoerder over verdere opties.

 

5.3 De levertijd wordt aangegeven in werkdagen. Dit omvat de dagen maandag tot en met zaterdag met uitzondering van feestdagen. De exacte levertijd staat vermeld op de productpagina. Als je meerdere artikelen met verschillende levertijden hebt besteld, streven we naar een complete levering. Als er een aanzienlijk verschil is, zullen we bij wijze van uitzondering en voor zover dit redelijk voor je is, de artikelen die al voor je beschikbaar zijn, eerder leveren. Dit zal de verzendkosten voor jou niet verhogen.

 

5.4 De verplichting tot levering geldt niet als wij zelf niet juist en op tijd worden bevoorraad en niet verantwoordelijk zijn voor het gebrek aan beschikbaarheid. Als de goederen niet beschikbaar zijn, zullen wij u onmiddellijk op de hoogte stellen en zal elke vooruitbetaling onverwijld worden terugbetaald.

 

5.5 De leveringstermijn gaat in op de dag na het verstrekken van de betalingsopdracht aan de bank van afgifte in geval van vooruitbetaling of op de dag na het sluiten van de overeenkomst in geval van andere betalingsmethoden en loopt af bij het verstrijken van de laatste dag van de termijn. Als de laatste dag van de termijn op een zondag of een van overheidswege erkende feestdag op de plaats van levering valt, wordt deze dag vervangen door de eerstvolgende werkdag.

 

De leveringstermijn wordt op gepaste wijze verlengd in geval van stakingen en lock-outs die de levering beïnvloeden en andere omstandigheden waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn, in het bijzonder in geval van vertragingen in de levering door overmacht. Wij stellen de koper onmiddellijk op de hoogte van het begin en het einde van dergelijke belemmeringen.

 

5.6 In het geval van consumenten gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen over op de consument of een door de consument aangewezen ontvanger op het moment dat deze de goederen daadwerkelijk heeft ontvangen.

 

 

6. herroepingsrecht voor consumenten

 

6.1 Hieronder vindt u instructies over de vereisten en gevolgen van het wettelijke herroepingsrecht voor verzendbestellingen. Het wettelijke herroepingsrecht is met name niet beschikbaar voor commerciële wederverkopers.

 

Annuleringsvoorwaarden

Recht op annulering

Je hebt het recht om dit contract binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden te annuleren.

De annuleringstermijn is veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen.

Om het recht op annulering uit te oefenen, moet u ons (Lampenwelt GmbH, Rabanusstraße 14-16, 36037 Fulda, Tel: +49 (0) 66 42 - 251 9000, E-Mail: service@lampenwelt.de) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te annuleren door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post of e-mail). U kunt het voorbeeldformulier voor annulering gebruiken, maar dit is niet verplicht. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, sturen wij u onmiddellijk een ontvangstbevestiging van een dergelijke annulering (bijvoorbeeld per e-mail).

Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat u uw kennisgeving van de uitoefening van uw annuleringsrecht verstuurt voordat de annuleringstermijn afloopt.

Gevolgen van annulering

Als u dit contract herroept, betalen wij u alle betalingen terug die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om dit contract te herroepen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht. We kunnen de terugbetaling achterhouden totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.

U moet de goederen onmiddellijk en in ieder geval uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop u ons de annulering van dit contract meedeelt, aan ons (Lampenwelt GmbH, Rabanusstraße 14-16, 36037 Fulda) terugzenden of overhandigen. De termijn is in acht genomen als u de goederen verzendt voordat de termijn van veertien dagen is verstreken. Wij dragen de kosten voor het terugzenden van de goederen. U hoeft alleen te betalen voor eventuele waardevermindering van de goederen als deze waardevermindering te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor het controleren van hun toestand, eigenschappen en functionaliteit.
 

6.2 Uitzonderingen op het herroepingsrecht

Er zijn wettelijke uitzonderingen op het herroepingsrecht (6:240p sub f BW), waarbij wij ons het recht voorbehouden om de volgende regelingen tegen u in te roepen:

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op overeenkomsten voor de levering van goederen die niet geprefabriceerd zijn en voor de vervaardiging waarvan een individuele keuze of bepaling door de consument doorslaggevend is of die duidelijk zijn afgestemd op de persoonlijke behoeften van de consument.

 

6.3 Voorbeeldformulier voor annulering

Het "voorbeeldannuleringsformulier" dat in de bovenstaande annuleringsvoorwaarden wordt genoemd, is hieronder weergegeven. Je hoeft het niet per se te gebruiken, maar kunt je annulering in elk geval ook zelf formuleren.

 

Voorbeeld annuleringsformulier
(Als je het contract wilt annuleren, vul dan dit formulier in en stuur het terug).

  • Naar Lampenwelt GmbH, Rabanusstraße 14-16, 36037 Fulda, Tel: +49 (0) 66 42 - 251 9000,  E-mail: service@lampenwelt.de:
  • Ik/wij (*) ontbinden hierbij de door mij/ons (*) gesloten overeenkomst voor de aankoop van het volgende goederen (*)/de levering van de volgende dienst (*)
  • Besteld op (*)/ontvangen op (*)
  • Naam van de consument(en)
  • Adres van de consument(en)
  • Handtekening van de consument(en) (alleen voor kennisgeving op papier)

    _____

    (*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
     

6.4 Lampen zijn meestal breekbare en gevoelige artikelen en moeten daarom met de nodige zorg worden behandeld. Voordat u de goederen terugstuurt, moet u ze zo zorgvuldig mogelijk verpakken, bij voorkeur in de originele doos met alle accessoires en verpakkingsonderdelen. Gebruik indien nodig een beschermende buitenverpakking.

 

6.5 Houd rekening met onze bestelkortingen en vouchers:

Als je korting hebt ontvangen voor je bestelling in de vorm van onze bestelkortingen of prijsverminderingen via tegoedbonnen vanwege de bereikte bestelwaarde en als de bestelwaarde door een (gedeeltelijke) annulering onder de bestelwaarde komt die nodig is voor de ontvangen korting, dan wordt het verschil dat voortvloeit uit de ontvangen korting ten opzichte van de oorspronkelijke bestelwaarde zonder deze korting in rekening gebracht.

Het niet voldoen aan bovenstaande informatie heeft geen invloed op de effectieve uitoefening van het recht op annulering en doet geen afbreuk aan uw rechtspositie.

 

 

7. 50 dagen gratis retour (vrijwillig retourrecht)

 

7.1 Niettegenstaande uw wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen, bieden wij u een vrijwillig herroepingsrecht voor de volgende 36 dagen. Hierdoor kunt u goederen die u van ons heeft ontvangen zonder opgaaf van redenen binnen 50 dagen retourneren door de goederen terug te sturen. De periode begint na volledige ontvangst van de goederen. Tijdige verzending van de goederen of de retouraanvraag is voldoende om de termijn te halen. Dit vrijwillige retourrecht kan alleen worden uitgeoefend door de goederen terug te sturen, tenzij de goederen niet als pakket kunnen worden verzonden. Goederen die niet als pakket kunnen worden verzonden, worden bij u opgehaald door een expediteur in opdracht van ons. Het is daarom noodzakelijk om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice. Wij nemen de kosten voor de retourzending voor onze rekening. Meer informatie vindt u hier.

 

7.2 Als u goederen retourneert in overeenstemming met het vrijwillige retourrecht, betalen wij u het aankoopbedrag terug. Retourneer de goederen compleet (met alle accessoires en met alle verpakkingsonderdelen) en in onbeschadigde en onbeschadigde staat in de originele verpakking. Anders kan schadevergoeding worden geëist voor eventueel geleden waardeverlies als het waardeverlies te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet nodig was om de toestand, eigenschappen en functionaliteit van de goederen te controleren. Als je problemen hebt met de verpakking of het gebruik van ons retourportaal, neem dan contact op met onze klantenservice.

We leveren een retouretiket voor het retourneren van de goederen. Hiermee kun je het pakket gratis terugsturen naar de opgegeven verzenddienst. Ophalen wordt alleen aangeboden voor volumineuze goederen. De kosten voor het ophalen van volumineuze goederen zijn voor onze rekening. 

 

7.3 Ons vrijwillig recht op retour is uitgesloten indien goederen zijn vervaardigd volgens specificaties van de klant.

 

7.4 Houd er rekening mee dat de voorwaarden vermeld in § 7 niet van toepassing zijn tijdens de eerste 14 dagen (wettelijk herroepingsrecht volgens § 6 van de Algemene Voorwaarden) van het vrijwillige recht op teruggave, maar alleen tijdens de daaropvolgende 36 dagen. 

Het contractueel toegekende vrijwillige recht op teruggave heeft geen invloed op uw wettelijke rechten en aanspraken, waarvan u kosteloos gebruik kunt maken. Met name uw wettelijke herroepingsrecht en uw wettelijke garantierechten blijven onaangetast.

 

 

8. eigendomsvoorbehoud

 

De goederen blijven ons eigendom tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.

 

 

9 Garantie en klachtenmanagement

 

9.1 In geval van gebreken aan geleverde goederen heeft de klant recht op de wettelijke garantie.

In overeenstemming met de wettelijke bepalingen zijn wij onder andere niet aansprakelijk voor schade die

  • zijn gebaseerd op onjuiste installatie (bijv. niet-naleving van de grenswaarden voor voedingsspanning) en/of onjuist gebruik (bijv. gebruik van producten zonder het bijbehorende "zeeweerbestendig"-etiket in een omgeving met zeer zoute lucht of gebruik van producten zonder de bijbehorende beschermingsklasse IP44 en hoger) op locaties met een constant bovengemiddelde luchtvochtigheid en/of onjuist onderhoud (bijv. door het gebruik van ongeschikte reinigingsmiddelen, gebruik van voorwerpen met scherpe randen) van de verkochte producten,
  • te wijten zijn aan gebruiksgerelateerde of andere natuurlijke en normale slijtage,
  • gebaseerd zijn op een ongeoorloofde wijziging van het product (bijv. toevoegingen en/of conversies)

Uiteraard zijn wij in bovenstaande gevallen alleen aansprakelijk als wij niet verantwoordelijk zijn voor de schade.

De gegevens over de gemiddelde levensduur van lichtbronnen zijn gemiddelde waarden. Het is geen garantie dat een lichtbron minimaal deze levensduur haalt. 

Garantieclaims tegen ondernemers voor de levering van nieuwe goederen zijn beperkt tot een periode van één jaar na levering.

De garantie is uitgesloten voor de levering van gebruikte goederen aan ondernemers.

 

9.2 Ondernemers dienen zichtbare gebreken onverwijld, doch uiterlijk binnen een termijn van 5 dagen na ontvangst van de goederen schriftelijk te melden. Bij de ontdekking van niet-zichtbare gebreken geldt de verplichting tot onverwijlde kennisgeving van gebreken, uiterlijk binnen 5 dagen na de ontdekking van het gebrek. De tijdige verzending van de kennisgeving is voldoende om de rechten van de koper te behouden. Anders worden de goederen ook met het oog op het betreffende gebrek geacht te zijn goedgekeurd. Tijdige verzending is voldoende om aan de termijn te voldoen. Voor handelaren geldt aanvullend artikel 7:23 BW.

 

9.3 Uitdrukkelijk uitgesloten van de beperkingen of uitsluitingen van garantieaansprakelijkheid in de bovenstaande bepalingen van 9.1. en 9.2. zijn schadeclaims op basis van een gebrek als gevolg van letsel aan leven, ledematen of gezondheid die het gevolg zijn van een plichtsverzuim waarvoor wij verantwoordelijk zijn, evenals schadeclaims voor andere schade die het gevolg zijn van een opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim door ons. De wettelijke verjaringstermijn van 2 jaar is van toepassing op de hierboven uitgesloten claims. Verjaringen of uitsluitingen van garantieclaims in hun geheel zijn niet van toepassing indien wij een kwaliteitsgarantie hebben gegeven of een gebrek op bedrieglijke wijze hebben verzwegen. Een eventuele fabrieksgarantie blijft eveneens onaangetast. Voor zover onze aansprakelijkheid is uitgesloten of beperkt of uitzonderingen hierop hierboven zijn geregeld, geldt dit ook voor de persoonlijke aansprakelijkheid van onze werknemers, medewerkers, wettelijke vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten.

 

9.4 Binnen de garantietermijn zijn wij bij gebreken die onder de wettelijke garantie vallen verplicht tot kosteloze nakoming achteraf, d.w.z. tot het verhelpen van gebreken of tot vervangende levering. De consument als contractpartner heeft de keuze of de nakoming achteraf in geval van een gebrek de vorm aanneemt van het verhelpen van het gebrek of van een vervangende levering. Wij hebben het recht om de gekozen vorm van nakoming achteraf te weigeren als aan speciale wettelijke vereisten is voldaan, in het bijzonder als dit alleen mogelijk is tegen onevenredig hoge kosten en de andere vorm van nakoming geen significante nadelen voor de contractpartner met zich meebrengt. Bij overeenkomsten met ondernemers bepalen wij naar eigen goeddunken de vorm van nakoming achteraf. Als wij het gebrek niet willen of kunnen verhelpen of een vervangende levering doen, of als dit om redenen waarvoor wij verantwoordelijk zijn langer duurt dan een redelijke termijn, of als het verhelpen van het gebrek of de vervangende levering op een andere manier mislukt, hebt u het recht om naar eigen goeddunken een overeenkomstige vermindering van de koopprijs te eisen of van het contract af te zien. Als aan de wettelijke vereisten is voldaan, kunnen er ook schadeclaims worden ingediend. Terugtreding en schadevergoeding in plaats van volledige nakoming zijn ook uitgesloten als het gebrek de waarde of geschiktheid van het gekochte artikel of werk slechts onbeduidend vermindert.

 

9.5 Wij hechten veel waarde aan uw klanttevredenheid. U kunt te allen tijde contact met ons opnemen via een van de bovenstaande contactkanalen. We proberen je verzoek zo snel mogelijk te behandelen en nemen contact met je op nadat we de documenten of je inzending of klacht hebben ontvangen. Geef ons echter wat tijd, omdat het in garantiegevallen vaak nodig is om de fabrikant erbij te betrekken. In het geval van klachten kunt u ons helpen door het onderwerp van het probleem zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven en ons, indien nodig, een kopie van de besteldocumenten te sturen of in ieder geval het ordernummer, klantnummer, enz. te vermelden. Als u binnen 5 werkdagen geen reactie van ons ontvangt, neem dan contact met ons op. In zeldzame gevallen kan het zijn dat e-mails zijn "blijven hangen" in onze of uw spamfilters of dat een bericht u op een andere manier niet heeft bereikt of per ongeluk is weggelaten.

 

9.6 Voor vragen over service kunt u als volgt contact opnemen met onze klantenservice:

Onze contactmogelijkheden: https://www.lampen24.nl/service/contacteer-ons 

 

9.7 Garantiebeloften van de fabrikanten van de door ons verkochte producten rechtvaardigen uitsluitend aanspraken jegens de fabrikant als garantiegever. De wettelijke garantieclaims tegen ons als verkoper worden hierdoor niet beïnvloed.

 

 

10. verklaring gegevensbescherming

 

Onze gegevensbeschermingspraktijken zijn gebaseerd op de wettelijke bepalingen, in het bijzonder de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming (AVG). Details over het verzamelen en gebruiken van uw persoonlijke gegevens vindt u in ons privacyverklaring, dat ook informatie bevat over de kredietcontrole, in het kader waarvan waarden voor de waarschijnlijkheid van wanbetaling worden berekend, inclusief uw adresgegevens.

 

 

11. geschillenbeslechting voor consumenten

 

We streven er te allen tijde naar om tot een overeenkomst te komen met de klant. Gebruik ons contactformulier op https://www.lampen24.nl/service/contacteer-ons of onze andere aangegeven contactmogelijkheden. De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS) met meer informatie, dat beschikbaar is op internet op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm. Wij zijn niet bereid of verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumentenzaken. 

 

 

12 Toepasselijk recht, bevoegde rechtbank

 

12.1 Op alle juridische transacties of andere rechtsbetrekkingen met ons is het Nederlands recht van toepassing. Het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (CISG) en andere intergouvernementele overeenkomsten zijn niet van toepassing, ook niet nadat ze in Nederlands recht zijn omgezet. In het geval van overeenkomsten met een doel dat niet kan worden toegeschreven aan de professionele of commerciële activiteit van de bevoegde partij (overeenkomst met consumenten), houdt deze rechtskeuze in dat de consument niet de bescherming wordt ontnomen die wordt geboden door dwingende bepalingen van het recht van het land waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft.

 

12.2 Bij zakelijke transacties met handelaren en publiekrechtelijke rechtspersonen is de plaats van jurisdictie voor alle juridische geschillen met betrekking tot deze voorwaarden en individuele contracten die onder hun geldigheid zijn gesloten, inclusief acties op wissels en cheques, onze statutaire zetel. In dit geval zijn wij ook gerechtigd rechtsvorderingen in te stellen op de maatschappelijke zetel van de klant. Een eventuele exclusieve jurisdictie blijft onaangetast door bovenstaande bepaling.

 

 

13. scheidbaarheidclausule

 

Mochten afzonderlijke bepalingen van deze Algemene Voorwaarden op een later tijdstip geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn of hun rechtsgeldigheid verliezen, dan heeft dit geen invloed op de geldigheid van de overige Algemene Voorwaarden. De ongeldige bepalingen worden vervangen door de wettelijke bepalingen. Hetzelfde geldt als er sprake is van een onvoorziene lacune in de Algemene Voorwaarden.

 

 

Status augustus 2024

Lampenwelt GmbH